Accepter cookies fra PeopleNet.dk

Dette website anvender cookies til følgende formål:

• Teknisk funktionalitet, så vi kan huske dine præferencer.

• Trafikmåling, så vi ved hvor mange, der besøger vores site.

Læs mere

Kurser

SharePoint Online – Redaktør Introduktion

Målsætning

At give deltageren indsigt i og forståelse for funktioner og muligheder i SharePoint Online med henblik på at skabe en effektiv udveksling af informationer i lister og biblioteker. Kurset gør dig i stand til at anvende de centrale standardfunktioner i SharePoint Online med hensyn til lister og biblioteker. Vi ser også på grænsefladerne til de øvrige funktioner i Office 365. Du lærer at håndtere versioner, herunder at sammenligne og genskabe tidligere versioner.

Du lærer at synkronisere dokumenter til egen pc eller din OneDrive for Business-konto.​

Målgruppe

Brugere, superbrugere, projektledere, projektdeltagere og koordinatorer, som skal samarbejde og videndele med interne kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Målgruppen er alle, der ønsker at gøre arbejdsdagen mere effektiv, når det drejer sig om at anvende og dele information på SharePoint Online og Office 365.

Kurset kan også købes som en komprimeret workshop med udvalgte tjenester, som du har behov for f.eks. på et firmatilpasset hold, hvor vi tager udgangspunkt i jeres specifikke anvendelse af SharePoint Online.

Kommende kurser

Startdato Sted Varighed Pris ekskl. moms Tilmelding
28-02-2017 København 1 dag kr. 3.000,00
14-03-2017 Aarhus 1 dag kr. 3.000,00
27-03-2017 København 1 dag kr. 3.000,00
04-04-2017 Aarhus 1 dag kr. 3.000,00
24-04-2017 København 1 dag kr. 3.000,00
03-05-2017 Aarhus 1 dag kr. 3.000,00
31-05-2017 København 1 dag kr. 3.000,00
19-06-2017 København 1 dag kr. 3.000,00
Vis alle afholdelser

Indhold

Introduktion til Office 365 og SharePoint Online

Vi starter med en kort, overordnet gennemgang af Office 365, muligheder, bestanddele og termer: 

  • Hvad er Office 365, og hvilke funktioner har du til rådighed?
  • Log på Office 365 / SharePoint Online
  • Brug af browsere
  • Forstå navigationsmenuen

Anvendelse af biblioteker

Her gennemgår vi de forskellige muligheder for biblioteker med deling af dokumenter, billeder og filer:

  • Upload af dokumenter og billeder
  • Redigering i webapplikationer
  • Versionering
  • Sammenlign dokumenter
  • Slet og genskab dokumenter
  • Samtidig redigering
  • Udfyldelse af metadata-felter i en formular
  • Synkronisering til pc

Anvendelse af lister

Her gennemgår vi, hvordan du kan benytte de indbyggede lister til strukturering i dit daglige arbejde:

  • Kalender
  • Opgaveliste
  • Kontaktpersoner
  • Indbyggede visninger
  • Versionering
  • Slet og genskab elementer
  • Synkronisering til Outlook

Rettigheder og roller

Her orienteres du om rettigheder og roller. Underviseren giver eksempler på best practice på området:

  • Brugere og grupper
  • Adgangsrettigheder
  • Rettighedsniveauer (rolle)
  • Webstedsrettigheder

OneDrive for Business

Vi gennemgår OneDrive for Business og de mest brugervenlige funktioner, som giver dig mulighed for at gemme dine personlige billeder og dokumenter:

  • Strukturering af indhold
  • Synkronisering
  • Deling med interne og eksterne

Forudsætninger

Det er en fordel, hvis du allerede har arbejdet med Office pakken.

Vi anbefaler, at du inden kurset har set disse korte videoer der introducerer Office 365

Varighed

1 dag

Pris

kr. 3.000,00 ekskl. moms
  • PeopleNet København
  • Kejsergade 2, 3. sal
  • 1155 København K
  • Telefon +45 7021 4445
  • Info@PeopleNet.dk
  • PeopleNet Aarhus
  • Østergade 23-29
  • 8000 Aarhus C
  • Telefon +45 3514 4445
  • Info@PeopleNet.dk