Office 365 kurser


Office 365 er fremtidens produktivitetsløsning og arbejdsplads på tværs af pc, mobile enheder og browser. Office 365 er sikker, pålidelig, prisbillig, kraftig og den bedste måde at flytte din virksomhed til skyen og arbejde mere produktivt fra flere fysiske steder.

Med en Office 365-plan får du mest muligt ud af din investering, og du kan spare op til 40% i forhold til at købe individuelle tjenester. Microsoft Office 365 tjenesteplaner er udviklet til at hjælpe med at opfylde din virksomheds behov for høj sikkerhed, pålidelighed og slutbrugerproduktivitet.

Office 365 henvender sig til mindre, mellemstore og store virksomheder, som ønsker at fokusere på deres kerneforretning, bevare en høj produktivitet/mobilitet og slippe for it-bekymringer og investeringer. Microsofts Cloud computing er på dine præmisser, både on-premises eller online. Du vil få standardiseret jeres it-miljø samt få adgang til allestedsnærværende it-teknologier.

Ring eller kontakt os, hvis du vil vide mere om kurserne, eller er i tvivl hvilke kursus du skal deltage på

Kontakt os eller ring 7021 4445

MICROSOFT TEAMS

Målsætning

At give dig en forståelse af hvad du kan få ud af Microsoft Teams og hvordan du administrerer Teams.

Målgruppe

Dette kursus henvender sig til brugere der har et Office 365 abonnement og ønsker at benytte sig af Microsoft Teams funktionerne.

Indhold


Introduktion

• Hvad er Microsoft Teams?
• Hvorfor benytte Teams?

Oprettelse af Teams

• Oprette et nyt Team
• Tilføj Owners og Members til dit Team
• Migrering af Office 365 Group til Teams

Channels

• General
• Opret nye kanaler
• Favorit kanaler

Productive Chats

• Reply
• Like
• Bookmark
• Tilføj filer
• @Mentioning
• Fun Picker

Private samtaler

• Modtag Skype opkald
• Deltag med video og lyd
• Del filer i private samtaler

Meetings

• Opret møde
• Start et møde fra en chat tråd
• Deltag i et igangværende møde
• Ændring af mødelayout

Settings

• Skift logo på team
• Moderator indstillinger for Fun Picker

Tabs & Connectors

• Tilføj forbindelser og tabs med indhold fra online services som fx twitter eller Yammer

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms4.000,-

Læs mere

INTRODUKTION TIL POWERAPPS OG MICROSOFT FLOW

Målsætning

At gøre dig i stand til at oprette PowerApps og Flows der passer til forretningens behov.

Målgruppe

Dette kursus henvender sig til brugere der har et Office 365 abonnement og ønsker at oprette PowerApps på mobilenheder med understøttelse af automatiseringer via Microsoft Flow.

Indhold


Introduktion til PowerApps og Microsoft Flow

• Gennemgang af hvad PowerApps er
• Hvad kan vi anvende PowerApps til?
• PowerApps begrænsninger
• Hvad skal man vælge af PowerApps, InfoPath og Nintex Forms?
• Et kig på de PowerApps skabeloner Microsoft stiller til rådighed
• Oprettelse af PowerApp til SharePoint liste
• PowerApps Studio og PowerApps.com
• Miljøer i PowerApps
• Tildeling af rettigheder og deling af PowerApps
• Branding af PowerApps så de følger virksomhedens visuelle guidelines
• Tilføjelse af forretningslogik
• Brug af Microsoft Flow i PowerApp til at sende information til anden datakilde

Introduktion til Microsoft Flow

"Arbejd mindre, og udret mere" er mottoet for Microsoft Flow.
• Gennemgang af hvad Microsoft Flow er
• Begrænsninger med Flow
• Forstå de tekniske forskelle på Microsoft Flow, Workflows med SharePoint Designer og Nintex Workflows
• Oprettelse af små flows der kan notificere os når nye elementer oprettes og ændres
• Flow som integreres i en PowerApp til automatisering af arbejdsprocesser

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms4.000,-

Læs mere

OFFICE 365 FOR ADMINISTRATORER


Målsætning

Office 365 er fremtidens produktivitetsløsning og arbejdsplads på tværs af pc, mobile enheder og browser. Office 365 er sikker, pålidelig, prisbillig, kraftig og den bedste måde at flytte din virksomhed til skyen og arbejde mere produktivt fra flere fysiske steder.
Dette kursus er designet til it-administratorer, der skal administrere, planlægge, implementere og drifte Office 365, herunder Office 365's afhængigheder, krav og understøttende teknologier.
Under kurset opretter vi en Office 365 test. Du vil have adgang til din Office 365 test i de efterfølgende 30 dage efter kurset.

Målgruppe

Dette Office 365 kursus er til slutkunder og partnere, som aktivt ønsker at være på forkant med udviklingen. Indholdet dækker en bred vifte af emner og praktiske øvelser, der spænder fra onboarding, implementering, ledelse, migration, sikkerhed i forhold til Office 365, SharePoint Online og Skype for Business Online.

Indhold


Introduktion

Microsoft Office 365 giver din virksomhed kraftig og produktiv kapacitet via Microsoft Exchange Online, Microsoft SharePoint Online og Skype for Business Online. Alle produkter ligger i skyen og kører her hurtigt og nemt uden de store omkostninger, som en on-premise installation har.

På kurset behandles følgende emner:

• Nyheder i Office 365
• Klienter til Office 365 ProPlus
• Admin og Automation hjælp PowerShell
• Identitets-og adgangsstyringsløsninger
• Customer Experience og support
• Sikkerhed og Compliance
• Nyheder i Exchange Online
• Exchange Online Administration
• Exchange Online Simple Migration Options
• Exchange Unified Messaging Online
• Exchange forståelse af arkivering og compliance
• Skype for Business Online Capability Oversigt
• Hvad er nyt i Sharepont Online?
• SharePoint Online Administration
• Sharepoint Online udvidelsesmuligheder og tilpasning
• Office 365 Deployment gennemgang

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere

PROJECT 2013 INTRODUKTION


Målsætning

Formålet med dette kursus er at indarbejde en grundig forståelse for Microsoft Project. Der bliver på kurset arbejdet med et gennemgående projekt, hvor det konkrete projekt følges fra planlægnings- til opfølgningsfasen.

Målgruppe

Dette kursus henvender sig til enhver, der ønsker at anvende Microsoft Project til almindeligt forekommende projektstyringsopgaver. På kurset forudsættes intet forudgående kendskab til Microsoft Project, og der gives en grundig indføring i metoderne og arbejdsmåden i værktøjet.
Der undervises i Project 2013 versionen, men størstedelen af det, der undervises i, kan naturligvis også anvendes i tidligere versioner.

Indhold


Kurset gennemgår følgende emner:

• Hvad er nyt i Microsoft Project 2013?
• Oprettelse af stamdata til en projektfil
• Tidsmæssig planlægning af projektet og gennemgang af planlægningsmetoder
• Tilpasning af projektets kalendere
• Oprettelse af aktiviteter og hovedopgaver
• Definition af milepæle, betingelser og deadlines
• Oprettelse af afhængigheder mellem aktiviteter, faser og milepæle
• Arbejde med varighed, timer og enheder jf Project-ligningen
• Oprettelse af ressourcer samt indstillinger på disse
• Tildeling af ressourcer til aktiviteter
• At arbejde og bearbejde overallokerede ressourcer samt udjævning af overallokerede ressourcer
• Opdatering af projektet og projektopfølgning
• Fremdrift og rapportering

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms5.800,-

Læs mere

PROJECT 2016 INTRODUKTION


Målsætning

Kursisten får indarbejdet en grundig forståelse for Microsoft Project. Der bliver på kurset arbejdet med et gennemgående projekt, hvor det konkrete projekt følges fra planlægnings- til opfølgningsfasen.

Målgruppe

Kurset henvender sig til enhver, der ønsker at anvende Microsoft Project 2016 til almindeligt forekommende projektstyringsopgaver. På kurset forudsættes intet forudgående kendskab til Microsoft Project 2016, og der gives en grundig indføring i metoderne og arbejdsmåden i værktøjet. Der undervises i Project 2016 versionen, men størstedelen af det, der undervises i, kan naturligvis også anvendes i tidligere versioner.

Indhold


• Hvad er nyt i Microsoft Project 2016?
• Oprettelse af stamdata til en projektfil
• Tidsmæssig planlægning af projektet og gennemgang af planlægningsmetoder
• Tilpasning af projektets kalendere
• Oprettelse af aktiviteter og hovedopgaver
• Filtrering og sortering af diverse opgaver
• Definition af milepæle, betingelser og deadlines
• Oprettelse af afhængigheder mellem aktiviteter, faser og milepæle
• Arbejde med varighed, timer og enheder jf Project-ligningen
• Oprettelse af ressourcer samt indstillinger på disse
• Tildeling af ressourcer til aktiviteter
• At arbejde og bearbejde overallokerede ressourcer samt udjævning af overallokerede ressourcer
• Opdatering af projektet og projektopfølgning
• Fremdrift og rapportering.

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms5.800,-

Læs mere

OFFICE 365 – LÆR AT ARBEJDE SOM EN SMARTWORKER MED OFFICE 365


Målsætning

At give deltageren indsigt i og forståelse for funktioner og muligheder i Office 365 med henblik på at skabe en effektiv arbejdsdag. Kurset gør dig i stand til at anvende de centrale funktioner i Office 365 enkeltvis og i samspil, herunder mail (Outlook), Outlook Web Access (OWA), online chat, samtaler og videomøder (Skype for Business), samarbejde og deling af dokumenter (SharePoint Online), social vidensdeling (Yammer) og personlig dokumenthåndtering (OneDrive for business). Efter kurset behersker du de centrale brugerrelevante funktioner i Office 365.
Hvis du medbringer din mobiltelefon og/eller tablet på kurset, vil du få lejlighed til at installere en række nyttige Office 365 apps.
Under kurset opretter vi en Office 365 "sandkasse". Du vil have adgang til sandkassen i 30 dage efter kurset.

Målgruppe

Brugere, Superbrugere, projektledere, projektdeltagere og koordinatorer, som skal samarbejde og videndele med interne kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Målgruppen er alle, der ønsker at gøre arbejdsdagen mere effektiv, når det drejer sig om at anvende mails, dele dokumenter, søge kolleger, opsætte møder, dele inspiration og ideer – både på arbejdet, hjemme og på farten.
Kurset kan også købes som en komprimeret workshop med udvalgte tjenester, som du har behov for f.eks. på et firmatilpasset hold, hvor vi tager udgangspunkt i jeres specifikke anvendelse af Office 365.

Indhold


Her gennemgår vi hele Office 365 paletten ud fra et brugerperspektiv:

Introduktion til Office 365 og din nye digitale arbejdsplads
Vi starter med en gennemgang af Office 365, muligheder, bestanddele og termer:
• Hvad er Office 365 og hvilke funktioner har du til rådighed
• Forstå samspillet mellem funktionerne i Office 365, som gør dit arbejde mere produktivt

Kom godt i gang

Her lærer du at logge på Office 365, og vi gennemgår, hvordan du får opsat Office 365, så du kan arbejde hjemmefra, og når du er på farten:
• Log på Office 365
• Brug af browsere
• Forstå navigationsmenuen
• Den første opsætning af Office 365

Skype for Business til online chat, samtaler og videomøder

Her gennemgår vi de forskellige muligheder, der er i Skype for Business-klienten. Vi ser også på, hvordan du kan tilpasse Skype for Business til netop dine behov:
• Overblik over Skype for Business-klientens funktioner
• Opsætning af indstillinger i Skype for Business-klienten
• Start online chat/samtale (Instant Messaging) med interne eller eksterne brugere
• Opsæt et Skype for Business-møde fra din Outlook
• Opret brugere og grupper
• Opsæt og gem dit eget online møde
• Del din desktop og programmer med andre i samtale
• Opret online undersøgelser (survey)

Outlook på pc og i browser (Outlook Web Access)

Vi gennemgår, hvordan du kan tilgå dine mails via Outlook klienten og via en webbrowser, uanset hvor du er:
• Opsætning af klienten og indstillinger i Office 365
• Delt mailbox og distributions grupper
• Integration med Office pakken og SharePoint Online

Yammer til videndeling

Vi giver dig et overblik over fordelene og mulighederne med at opbygge virksomhedens "sociale netværk" ved brug af Yammer.
• Eksempler på brug af Yammer
• Gennemgang af funktionerne i Yammer
• Opsætning af notifikationer
• Integration til Office applikationerne

SharePoint Online

Vælg dato og tilmeld

Varighed2 dage

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms7.000,-

Læs mere

ONENOTE 2016


Målsætning

OneNote er en digital notesbog, hvor man kan hente, gemme og dele alle typer af informationer. På kurset lærer kursisten at fokusere tanker og ideer struktureret ned i OneNote. Kursisten får en fortrolighed med de grundlæggende funktioner i OneNote. De færdigheder, som kursisten tilegner sig, kan bruges til mere effektiv brug af dagligdagsarbejde, skole eller personlige projekter.

Målgruppe

For dig, der er på farten
I OneNote 2016 er der en fuld integration med skyen, hvilket betyder, at du kan frigøre dine filer fra computerens harddisk, så dine noter og oplysninger gemmes, og der kan søges i dem, uanset hvor du er. Det kan ske på praktisk talt alle mobilenheder, tabletter eller i alle browsere.

For dig, der nemt vil kunne tegne, skitsere eller håndskrive dine noter
Tegn jævnt, slet og rediger med din finger, pen eller mus på alle former for berøringsfølsomme enheder, f.eks. en tablet-pc, en Windows 8-tablet eller en slate-pc. Hvis du skal dele dine håndskrevne noter og være ekstra opmærksom på læsbarheden, kan OneNote automatisk konvertere din håndskrift til tekst.

For dig, der har behov for nemt at hente vigtigt data
Med Send til OneNote-værktøj, er det blevet nemmere end nogensinde at klippe det ud, som du ser på skærmen, sende en webside eller et helt dokument til en notesbogssektion. Du kan også hurtigt nedfælde noter, der automatisk gemmes og arkiveres som en del af din notesbog.

Indhold


Introduktion til OneNote

• Hvad er OneNote?
• Gennemgang af OneNotes grænseflade
• Del og flyt notebooks
• Opret og slet notebooks
• Opret, flyt og slet sektionerne
• Arbejd med sider og undersider
• Opret en note på en side

Formateringsnoter

• Tekstformatering
• Gengiv formatering med formateringspenslen
• Brug af typografier fra hurtiggalleriet
• Brug af punkttegn og nummerering
• Stavekontrol

Visning og organisering af information

• Organiser brugergrænsefladen
• Opret nye vinduer og linking af noter
• Søg efter notesbog
• #Tagging noter
Arbejde med skabeloner
• "Guide" i skabeloner
• Gem som skabelon
• Vælg en standardskabelon

Formateringssider

• Indstil papirstørrelse og margener
• Ændre indstillinger for baggrund
• Indsæt baggrundsbillede

Arbejd med tabeller i OneNote

• Opret en tabel
• Opret rækker og kolonner
• Formater tabeller og data
• Konverter tabeller til Excel regneark

Brug af skriveredskaber

• Arbejde i Pen mode
• Konverter fra håndskrift til digital skrift
• Manipulation af skriftlige noter og tegninger
• Konverter håndskrift til matematiske ligninger

Interaktion med Outlook

• Indsæt Outlook-møder
• Send sideoplysninger via e-mail
• Arbejd med Outlook-opgaver

Dele en notesbog

• Gem til andre formater
• Gem OneNote-indhold til PDF eller XPS
• Synkronisering af OneNote på OneDrive
• Inviter andre og synkroniser noter
• Opret en delt note

Samarbejde om OneNote

• Få at vide, hvem der skrev hvad
• Indikatorer
• Find nyligt tilføjede indhold med fremhævning
• Se tidligere versioner hurtigt med versionering

Ændre indstillinger for OneNote

• Indstil til visning
• Ændre e-mail-indstillinger
• Password-beskyttelse
• Indstil backup-indstillinger

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms3.500,-

Læs mere

OneNote 2013


Målsætning

OneNote er en digital notesbog, hvor du kan hente, gemme og dele alle typer af informationer. På kurset lærer du at fokusere tanker og ideer struktureret ned i OneNote. Kursisten får en fortrolighed med de grundlæggende funktioner i OneNote. De færdigheder, som kursisten tilegner sig, kan bruges til mere effektivt brug i forbindelse med arbejde, skole eller personlige projekter.

Målgruppe

For dig, der er på farten
I den nye OneNote 2013 er der en fuld integration med skyen, hvilket betyder, at du kan frigøre dine filer fra computerens harddisk, så dine noter og oplysninger gemmes, og der kan søges i dem, uanset hvor du er. Dette kan ske på praktisk talt alle mobilenheder, tabletter eller i alle browsere.

For dig, der nemt vil kunne tegne, skitsere eller håndskrive dine noter
Tegn jævnt, slet og rediger med din finger, pen eller mus på alle former for berøringsfølsomme enheder, f.eks. en tablet-pc, en Windows 8-tablet eller en slate-pc. Hvis du skal dele dine håndskrevne noter og være ekstra opmærksom på læsbarheden, kan OneNote automatisk konvertere din håndskrift til tekst.

For dig, der har behov for nemt at hente vigtigt data
Med Send til OneNote-værktøjet, er det blevet nemmere end nogensinde at klippe det ud, som du ser på skærmen, sende en webside eller et helt dokument til en notesbogssektion. Du kan også hurtigt nedfælde noter, der automatisk gemmes og arkiveres som en del af din notesbog.

Indhold


Introduktion

• Hvad er OneNote?
• Gennemgang af OneNotes grænseflade
• Del og flyt notebooks
• Opret og slet notebooks
• Opret, flyt og slet sektionerne
• Arbejd med sider og undersider
• Opret en note på en side

Oprettelse og tilføjelse af indhold

• Send indhold til OneNote
• Kopier og indsæt indhold
• Send skærmklip til OneNote
• Tilføj billeder
• Tilføj lyd- og videofiler
• Optag lyd og video
• Indlejr Excel regneark
• Tilføj filer
• Tilføj matematiske ligninger og symboler

Formateringsnoter

• Tekstformatering
• Gengiv formatering med formateringspenslen
• Brug af typografier fra hurtiggalleriet
• Brug af punkttegn og nummerering
• Stavekontrol
• Visning og organisering af information
• Organiser brugergrænsefladen
• Opret nye vinduer og linking af noter
• Søg efter notesbog
• #Tagging noter

Arbejde med skabeloner

• ”Guide” i skabeloner
• Gem som skabelon
• Vælg en standardskabelon
• Formateringssider
• Indstil papirstørrelse og margener
• Ændr af indstillinger for baggrund
• Indsæt baggrundsbillede

Arbejd med tabeller i OneNote

• Opret en tabel
• Opret rækker og kolonner
• Formater tabeller og data
• Konverter tabeller til Excel regneark

Brug af skriveredskaber

• Arbejde i Pen mode
• Konverter fra håndskrift til digital skrift
• Manipulation af skriftlige noter og tegninger
• Konverter håndskrift til matematiske ligninger

Interaktion med Outlook

• Indsæt Outlook-møder
• Send sideoplysninger via e-mail
• Arbejd med Outlook-opgaver

Dele en notesbog

• Gem til andre formater
• Gem OneNote-indhold til PDF eller XPS
• Gem til OneDrive
• Inviter andre og synkroniser noter
• Opret en delt note

Samarbejde om OneNote

• Få at vide, hvem der skrev hvad med forfatterens indikatorer
• Find det nyligt tilføjede indhold med fremhævning

Se tidligere versioner hurtigt med versionering

• Ændre indstillinger for OneNote
• Indstil til visning
• Ændr e-mail-indstillinger
• Password-beskyttelse
• Indstil backup-indstillinger

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms3.500,-

Læs mere

OFFICE 365 MCSA


Målsætning

After completing this course, students will be able to:
• Provision Office 365
• Plan and Implement Networking and Security in Office 365
• Manage Cloud Identities
• Implement and Manage Identities by Using DirSync
• Implement and Manage Federated Identities for Single Sign-On (SSO)
• Monitor and Troubleshoot Office 365 Availability and Usage
• Manage Clients and End-User Devices
• Provision SharePoint Online Site Collections
• Configure Exchange Online and Skype for Business Online for End Users
• Plan for Exchange Online and Skype for Business Online
What is a MCSA: Office 365 Solutions Associate
https://www.microsoft.com/en-in/learning/mcsa-office365-certification.aspx

Required Office 365 MCSA Exams
1. Managing Office 365 Identities and Requirements (Exam 70-346)
2. Enabling Office 365 Services (Exam 70-346)

Målgruppe

This course is intended for IT professionals and consultants who take part in evaluating, planning, deploying, and operating the Office 365 services, including its dependencies, requirements, and supporting technologies. This course is also intended for network administrators and IT managers responsible for managing and maintaining Office 365, including identities, document protection, integration with on-premise directory services, and compliance with service level agreements.

Indhold


Introduktion

Module 1: Planning Exchange Online and Configuring DNS Records
In this module, you learn about the factors that cover DNS domain configuration for Office 365, where you need to add the customer's existing domain or domains to Office 365. This module also covers the individual settings that you need to configure so that each Office 365 service works correctly and fully supports client access. These activities typically happen in the Deploy phase of the FastTrack process. This module also addresses the key issues of migrating email accounts to Exchange Online and the planning involved in that process.

Lessons
• Plan for Exchange Online
• Configure DNS Records for Services
Lab : Configuring DNS Records and Migrating to Exchange Online
• Perform a cutover migration to Exchange Online
• Configure DNS Records for Services

After completing this module, students will be able to:

• Explain how to add custom domains to Office 365 and customize these domains to the organization’s requirements.
• Recommend a mailbox migration strategy for moving to Exchange Online.
• Plan for implementing Exchange Online within your organization.
• Configure DNS records for Office 365 services.

Module 2: Administering Exchange Online
In this module, you learn how to configure Exchange Online settings that you planned in the previous module, including archive polices, anti-malware and anti-spam settings, additional email addresses and external contacts and resources. These are actions that you would typically carry out during the Deploy phase of the Office 365 FastTrack deployment or as part of the normal management operations of Exchange Online.

You typically carry out these actions through the Office 365 portal, although you can also use the Windows Azure Active Directory PowerShell console to access additional features.

Lessons
• Configure Personal Archive Policies
• Manage Anti-malware and Anti-spam Policies
• Configure Additional Email Addresses for Users
• Create and Manage External Contacts, Resources, and Groups
Lab: Administering Exchange Online
• Configure Personal Archive Policies
• Manage Anti-malware and Anti-spam Policies
• Configure Additional Email Addresses for Users
• Create and Manage External Contacts, Resources, and Groups

After completing this module, students will be able to:
• Configure Messaging Records Management (MRM) for Exchange Online
• Manage Anti-malware and Anti-spam Policies
• Configure additional email addresses for users
• Create and manage external contacts, resources, and groups in Exchange Online

Module 3: Configuring SharePoint Online
In this module, students learn how to plan a SharePoint Online implementation that reflects the customer's needs and then create site collections that reflect those requirements. This module then covers the process of external user sharing with SharePoint Online and describes how this arrangement helps organizations share information more effectively.

Lessons
• Manage SharePoint Site Collections
• Configure External User Sharing
• Plan a Collaboration Solution

Lab: Configuring SharePoint Online
• Create SharePoint Site Collections
• Configure External User Sharing
• Configure Social and Collaboration Features

After completing this module, students will be able to:
• Manage SharePoint site collections by using the SharePoint Online admin center and Windows PowerShell.
• Configure external user sharing by using the Office 365 admin center.
• Plan a collaboration solution.

Module 4: Preparing for Office 365
This module reviews the features of Office 365 and identifies recent improvements to the service. It then identifies the challenges in deploying Office 365 the benefits of the FastTrack approach compared to the traditional plan/prepare/migrate deployment process. After this, you examine how to plan the pilot, provision tenant accounts and finally, verify that clients can connect to the Office 365 service.

Lessons
• Introduction to Office 365
• Provisioning the Tenant Accounts
• Planning a Pilot
• Enabling Client Connectivity

Lab: Preparing for Office 365
• Set Up and Configure the Lucerne Publishing Data Center Environment
• Build Environment Recovery Steps
• Planning a FastTrack Pilot
• Provisioning the Tenant Account
• Preparing to Manage Office 365

Lab: Setting up the Lucerne Publishing Datacenter Environment
• Set Up and Configure the Lucerne Publishing Data Center Environment
• Build Environment Recovery Steps
• Planning a FastTrack Pilot
• Provisioning the Tenant Account
• Preparing to Manage Office 365

After completing this module, students will be able to:
• Describe the features and benefits of Office 365.
• Plan a pilot deployment of Office 365.
• Provision new tenant accounts.
• Check that clients can connect to the Office 365 service.

Module 5: Managing Users, Groups, and Licenses
In this module, students learn about managing users, groups, and licenses by using the Office 365 console and Microsoft PowerShell.

Lessons
• Manage Users and Licenses by Using the Administration Center
• Manage Security and Distribution Groups
• Manage Cloud Identities with Windows PowerShell

Lab: Managing Users, Groups, and Licenses
• Manage Users and Licenses by Using the Administration Center
• Manage Security and Distribution Groups
• Manage Cloud Identities with Microsoft PowerShell
• Set Up the Exchange Server

Lab: Continue Lucerne Publishing Datacenter Setup
• Manage Users and Licenses by Using the Administration Center
• Manage Security and Distribution Groups
• Manage Cloud Identities with Microsoft PowerShell
• Set Up the Exchange Server

After completing this module, students will be able to:
• Manage users and licenses by using the Office 365 admin center.
• Manage security and distribution groups by using the Office 365 admin center.
• Manage users, licenses, and groups by using Windows PowerShell.

Module 6: Administering Office 365
In this module, students learn about more complex administration functions, such as the management of administrators themselves, how to configure and set password policies in Office 365, and how to enable and administer rights management to protect confidential documents.

Lessons
• Manage Administrator Roles in Office 365
• Configure Password Management
• Administer Rights Management

Lab: Administering Office 365
• Manage Administrator Roles in Office 365
• Configure Password Management
• Administer Rights Management

After completing this module, students will be able to:
• Manage users and licenses by using the Office 365 admin center.
• Manage security and distribution groups by using the Office 365 admin center.
• Manage users, licenses, and groups by using Windows PowerShell.

Module 7: Planning and Managing Clients
In this module, students learn how to plan for client deployment and ensure that users get the tools they need to interact with Office 365 effectively. This module covers the planning process, how to make Office 365 ProPlus available to end-users directly, and how to deploy it as a managed package. Finally, this module covers how to set up Office telemetry so that administrators can keep track of how users are interacting with Microsoft Office.

Lessons
• Plan for Office Clients
• Manage User-driven Client Deployments
• Manage IT Deployments of Office 365 ProPlus
• Office Telemetry and Reporting

Lab: Managing Clients
• Manage user-driven client deployments
• Manage IT deployments of Office 365 ProPlus

After completing this module, students will be able to:
• Plan for deploying Office 365 clients.
• Prepare for user-driven client deployments.
• Prepare for managed IT deployments of Office 365 clients.
• Implement and use Office Telemetry with Office 365 clients.

Module 8: Planning DNS and Exchange Migration
In this module, you learn about the factors that cover DNS domain configuration for Office 365, where you need to add the customer's existing domain or domains to Office 365. This module also covers the individual settings that you need to configure so that each Office 365 service works correctly and fully supports client access. These activities typically happen in the Deploy phase of the FastTrack process.

So far, you have been looking at Office 365 on its own. In this module, you move on to considering what you have to cover when migrating services from your on-premise environment, starting with your email system. This module addresses the key issues of migrating email accounts to Exchange Online and the planning involved in that process. In the lab, you will practice that planning and then carry out a cutover migration from your on-premises environment to Exchange Online.

Lessons
• Add and Configure Custom Domains
• Recommend a Mailbox Migration Strategy

Lab: Preparing for Exchange Migration
• Configure Exchange Server for Cutover Migration

After completing this module, students will be able to:
• Explain how to add custom domains to Office 365 and customize this domains to the organization’s requirements.
• Recommend a mailbox migration strategy for moving to Exchange Online
• Plan for implementing Exchange Online within your organization
• Configure DNS records for Office 365 services.

Module 9: Configuring Skype for Business Online
In this module, students learn how to identify factors in the customer's environment that need to be reflected in the Skype for Business Online deployment plan, then configure Skype for Business Online to reflect the customer's business requirements, both at the end-user level and at the organization level.

Lessons
• Plan for Skype for Business Online
• Configure Skype for Buiness Online Settings
Lab: Configuring Skype for Business Online
• Configure Skype for Business End-User Communication Settings
• Configure Skype for Business Organizational Settings

After completing this module, students will be able to:
• Plan for Skype for Business Online.
• Configure Skype for Business Online settings.
Module 10: Implementing Directory Synchronization
In this module, students learn how to plan, prepare and implement DirSync as a methodology for user and group management in an Office 365 deployment. The module covers the preparation of an on-premises environment, the installation and configuration of DirSync, and how to manage Active Directory users after DirSync has been enabled.

Lessons
• Prepare On-premises Active Directory for DirSync
• Set up DirSync
• Manage Active Directory Users and Groups with DirSync In Place

Lab: Implementing Directory Synchronization
• Prepare on-premises Active Directory for DirSync
• Set up DirSync
• Manage Active Directory Users and Groups with DirSync In Place
After completing this module, students will be able to:
• Prepare an on-premises environment ready for directory synchronization.
• Install and configure DirSync.
• Manage Active Directory users in a DirSync enabled scenario.

Module 11: Implementing Active Directory Federation Services
In this module, students learn to plan for single sign-on (SSO) by using Active Directory Federation Services (AD FS) and then cover the process for setting up an AD FS server farm and an AD FS proxy. This module also cover the management process for certificates and the AD FS servers.

Lessons
• Planning for AD FS
• Install and Manage AD FS Servers
• Install and Manage AD FS Proxy Servers

Lab: Implementing Active Directory Federation Services
• Install AD FS Servers and Proxy Servers
• Manage AD FS Servers and Proxy Servers

After completing this module, students will be able to:
• Plan for an AD FS deployment.
• Install and manage AD FS servers.
• Install and manage AD FS proxies.

Module 12: Monitoring Office 365
In this module, students learn about monitoring user connections to Office 365 and how to cope with service outages. They look at a range of tools that diagnose service health and review the reports that Office 365 provides.Lessons
• Isolate Service Interruption
• Monitor Service Health
• Analyze Reports

Lab: Monitoring Office 365 (Optional)
• Isolate Service Interruption
• Track Message Delivery
• Monitor Service Health and Analyze Reports

After completing this module, students will be able to:
• Isolate and identify causes of Office 365 service interruption.
• Monitor Office 365 service health.
• Analyze and use Office 365 reports.

Vælg dato og tilmeld

Varighed5 dage

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms19.250,-

Læs mere

OFFICE 365 KURSUS - ONEDRIVE FOR BUSINESS


Målsætning

At give deltagerne indsigt i brugen af OneDrive til at dele dokumenter med eksterne brugere i forbindelse med tidsbegrænsede projekter og løbende samarbejde. Vi gennemgår compliance redskaber, backup m.v. Du får nyttige apps til tablets og mobiltelefoner, hvilket gør det muligt for alle brugere at læse og redigere Office dokumenter på kontoret og på farten. På kurset opsætter vi en OneDrive for Business løsning, så du og dine brugere med det samme kan begynde at dele informationer internt og eksternt. I forbindelse med kurset udleveres små foldere med tips og tricks, som du kan tage med dig hjem og anvende i hverdagen.
Under kurset opretter vi en Office 365 test. Du vil have adgang til din Office 365 test i de efterfølgende 30 dage efter kurset.

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle medarbejdere, som skal dele dokumenter med eksterne samarbejdspartnere, og som har brug for "OneDrive for Business" til at understøtte denne proces.

Indhold


Introduktion og overblik over OneDrive for Business

• Hvorfor OneDrive for Business og ikke Dropbox eller andre konkurrerende cloud-produkter
• Sikkerhed
• Feature oversigt – sammenligning med andre cloud-produkter
• Sådan logger du på
• Hvad indeholder OneDrive for Business? Søgning. Del med andre.
• OneDrive for Business - SharePoint. Samme terminologi, to forskellige teknologier.

Forarbejdet og planlægning

• Strukturering af data (private dokumenter på min egen OneDrive og deling med kollegaer og eksterne brugere)
• Overvej hvornår dokumenter skal på SharePoint, og hvornår de skal på OneDrive for Business.
• Synkronisering af OneDrive for Business til stifinder
• Metadata. Skiftet fra brug af gamle mapper til metadata
• Oprettelse af indholdstyper
• Download og synkronisering af apps til diverse devices
• Flyt filer fra andre cloud-løsninger til OneDrive for Business

Sådan arbejder du med dokumenter

• Opret og upload dokumenter direkte til OneDrive for Business
• Drag and drop oplevelse
• Versionering
• Co-Authoring: Flere samtidige brugere på et dokument (via browser og klient)
• Åben og rediger dokument fra devices
• Offline/online + synkronisering (evt. fejlhåndtering)
• Tag billeder og synkroniser med OneDrive for Business
• Se fejllog/fejlbeskeder i forbindelse med synkronisering (hvad må man ikke mht. navngivning)
• Send et link i en mail til OneDrive for Business
• Følg andres dokumenter

Sådan sker samarbejdet i grupper og projekter nemmest

• Vi gennemgår flere scenarier
• Arbejdsgange. Opret workflows til automatisk behandling af dine dokumenter
• Godkendelse af indhold. Udgiv kun godkendt indhold
• Arbejd med billeddata

Sikkerhed

• Multifactor authentification
• Auditing and control
• Information om DLP (data loss prevention)

Vælg dato og tilmeld

Varighed1 dag

TidKl. 8.00 - 16.00

Pris ekskl. moms3.000,-

Læs mere